שְׁאֵלָה:
מתי ניתן לטיל?
Binoj Antony
2012-05-02 17:36:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

האם ניתן לטיל אם כל אחת מהכיכרות המעורבות בטילינג מותקפות, או שמא זו בעיה רק ​​אם הריבועים שעבר המלך מותקפים ולא אלה שעברו הצריח?

+1 כי זו טעות נפוצה מאוד בקרב שחקנים חדשים.
עדכנתי את תשובתי. אני מקווה שזה ברור יותר עכשיו! לחיים!
שבע תשובות:
#1
+74
Philip Seyfi
2012-05-02 17:45:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כן, אתה יכול, כל עוד המלך לא עובר או מסתיים על ריבוע מותקף.

מתוך FIDE חוקי השחמט:

  1. הזכות לטירה אבדה:
    • אם המלך כבר עבר, או
    • עם צריח שכבר עבר.
  2. הטירה מונעת באופן זמני:
    • אם מותקפת הכיכר שעליה המלך, או הכיכר שעליה לעבור, או הכיכר שעליה לכבוש על ידי אחת או יותר מחתיכות היריב, או
    • אם יש חתיכה כלשהי בין המלך לבין הצריח שאיתו יש לבצע הטלה.
  3. ol>
זה היה מעניין, התשובה שלך השתנתה מ- NO ל- YES!
עלינו לשאול את ויקטור קורצ'נוי!
כדי להסביר את הבדיחה של טוני אניס, בשנת 1974 שיחק קורצ'נוי את קרפוב בגמר המועמדים על הזכות לאתגר את פישר. באמצע המשחק, קורצ'נוי מטייל אל הבורר אוק'לי דה גאלוויי, ושואל אם הוא יכול לטירה בזמן שהצריח שלו מותקף. אוקלי מביט בו המום, אבל עונה שכן. "זה מעולם לא עלה קודם," משך ויקטור בכתפיו.
האם זה אומר שאסור שתהיה חתיכה (בצבע כלשהו) בין המלך ללא זז (שיבוא)?
הופתעתי מסיפור קורצ'נוי, אך על פי [מאמר זה מדרום פלורידה _ Sun-Sentinel_] (https://www.sun-sentinel.com/news/fl-xpm-1995-07-16-9507110283-story .html), הסיפור מופיע בזיכרונותיו של קורצ'נוי _שחמט הם חיי_.
#2
+42
James Tomasino
2012-05-02 17:52:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כן, אם הצריח מאוים, אתה עדיין יכול לטירה. כלל הריבועים המאוימים חל רק על ריבועים בהם עובר המלך (כולל התחלה ומיקום סופי).

לדוגמא, במקרה של מלכת טירה לבנה, למשל, איום על a1 קוד> או b1 אינו מונע את הטירה להתקיים.

חשבו על הנימוק שהמלך לא יכול להיות בבדיקה, גם אם באופן זמני בזמן הטלת קסטל, אך לצריח אין מגבלה כזו.
#3
+24
David Spencer
2012-07-19 01:44:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

דוגמה אחת נחמדה לכך היא ב- המשחק הזה, שם שחקן בשם Feuer מנצל את היכולת לטירת מלכת המלך בזמן ש- b1 מותקף לשחק שילוב יפה.

  [FEN ""] [אירוע "אליפות בלגיה"] [אתר "Liege BEL"] [תאריך "1934"] [EventDate "?"] [Round "?"] [Result "1-0"] [White "אוטו פייר"] [שחור "אלבריק אוקלי דה גאלוויי"] [ECO "C73"] [WhiteElo "?"] [BlackElo "?"] [PlyCount "25"] 1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3. BB5 a6 4.Ba4 d6 5.Bxc6 + bxc6 6.d4 f6 7.Nc3Rb8 8.Qd3 Ne7 9.Be3 Rxb2 10.dxe5 fxe5 11.Nxe5 dxe5 12.Qxd8 + Kxd8 13.OO-O + 1-0  
#4
+20
Tom Au
2012-05-02 18:38:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הכללים הם שהמלך אינו יכול להטיל ב לבדוק, דרך לבדוק, או כאשר ב לבדוק. זה חל על כיכר המלך, בתוספת שני הריבועים מימין או משמאל.

טירה מותרת כאשר הצריח מותקף (על כיכר הצריח). מצד המלכה זה יכלול גם את כיכר האביר. אבל לא בצד המלך, כי המלך היה משליך ל צ'ק. הוא גם לא יכול לטירה אם כיכר הבישוף או המלכה מותקפת.

#5
+6
Rauan Sagit
2013-12-01 18:02:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אתה יכול לטוס כש כל התנאים הללו מתקיימים:

  1. המלך והמתלה לא ביצעו שום מהלך עד כה.

  2. המלך אינו בבידוק.

  3. המלך לא יעבור כיכר מאוימת במהלך הטיל.

  4. המלך לא ינחת על כיכר מאוימת.

מצב 3 עשוי להזדקק לבירור. לדוגמה, יש לך את החלקים הלבנים ואתה רוצה לטירת מלכת המלך. לאחר מכן, אתה משתמש ב- Ke1 וב- Rh1 שלך עבור טיליות. נניח שהתנאים 1 ו -2 מתקיימים. בהמשך, אין לאיים על ריבוע ה- g1 על מנת למלא את התנאי 4. לבסוף, המלך יעבור את הריבוע f1 בדרכו ל- g1. לפיכך, אין לאיים על הריבוע f1 כדי שתנאי 3 יתקיים!

#6
+1
Rewan Demontay
2019-09-15 07:03:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הנה בעיה שהכנתי המדגימה כיצד הצריח יכול לנוע דרך ריבועים המותקפים. הריבועים a1 ו- b1 מודבקים בצורה מקסימאלית. אם זה היה על לוח, זה היה מבסס בחזרה כמה אנשים, וזה הנקודה המדויקת של התרגיל הקטן הזה! / 8/8 / pppbbp1r / nr2pppB / q2n2Pp / R3K2k w Q - 0 1 "]

#7
+1
d4zed
2020-01-16 16:52:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

יש לשקול יותר את התנאי שהמלך ורוק צריכים להיות באותה דרגה, אחרת טירת פאם-קראב תהיה אפשרית. טירת פאם-קראב היא בעצם טירה אנכית, בה המלך היה מטיל עם משכון מקודם . זה כבר לא מותר.



שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...